Рисуване върху коприна

Обичам да опитвам различни неща за забавление, но не ми беше минавало на ум да рисувам върху коприна, тъй като зная, че ако ми потрябва нещо от коприна – по-добре е да се доверя на човек, който професионално се занимава с това като  Несъница Лазур.

Случи се обаче така, че Несъницата ми отказа това, което си бях наумила (подготвяше своята втора изложба в музея в Батак), а аз не исках да се отказвам от идеята си за подарък – ръчно рисуван шал от коприна и реших да опитам сама. В този смисъл от тази ми публикация могат да се ползват само току-що прохождащи в рисуването на коприна 🙂

Първо отворих книжката Google (трябваше да се образовам какво ми е необходимо за процедурата) и разгледах няколко сайта, които продават онлайн нещица за рисуване върху коприна.

Така си харесах материалите, които прецених, че ще са ми необходими за това упражнение: ( упражнение в буквален смисъл, защото на втория ден имах мускулна треска от търкалянето по пода…рисуването де.)

  1. Една поръбена кърпичка от коприна (за учебна цел) и един поръбен шал от коприна – за същинският подарък.  Онлайн може да се намерят много платове от коприна и шифон, но на мен не ми се искаше сама да ги поръбвам, защото не съм от най-сръчните с иглата и конеца и за това се спрях на тези;
  2.  Черен  контур;

Изключително много съжалявах в последствие, че не си поръчах метални накрайници за нанасяне на гутата и се мъчих като черен дявол с черната гута,  за да направя сносни очертания 🙂 Друго нещо, което определено бих си поръчала, ако правя следващи експерименти е сгъстител за боичките, който позволява по-прецизно нанасяне на боята върху плата и може да не се използва гута. Доколкото успях да проуча – същото нещо върши и грундът за коприна.

3. Един комплект бои за рисуване върху коприна  – 6 цвята + четка, безцветна гута и шаблон.

Безцветната гута е нещо, което служи като ограничител и пречи на боята да се разлива извън контура, като след изпиране пада и остава цвета на плата отдолу. Останалите гути са в различни цветове и не падат след изпиране – използват се точно за контури и ефекти върху боята. Обръщам специално внимание кое се изпира и кое не, тъй като на мен ми отне половин ден време ровене в нета, за да разбера има ли разлика между гута и контур- не няма, с изключение на безцветния. (Инструкциите, които дойдоха в комплекта бяха на немски). Освен това  клипчетата, които изгледах в youtube на български – уж с уроци как се рисува върху коприна не бяха много информативни… Препоръчвам клипчетата на руски и английски.

Четката в комплекта ми свърши страхотна работа – само с нея нарисувах целия шал. А шаблона, който беше в комплекта не знам как да го коментирам. Е, добре, знам – ужасен е, не го ползвах и предполагам, че няма и да го ползвам. Представлява едно слънце с очички, носле и усмивка.

А ето това е и крайният резултат от първия ми опит с рисуване върху коприна:

12648167_10207563662104215_427854749_n

 

 

 

Leave a Reply

